Panel Klienta to nazwa dość ogólna, bo jego głównym elementem jest moduł obsługi reklamacji. Panel jest aplikacją webową do której dostęp ma zarówno firma, jak i jej klienci. Z wdrożonego przez nas rozwiązania korzysta dział reklamacji, który wcześniej opierał swoją pracę jedynie na komunikacji mailowej. To z kolei prowadziło do licznych braków informacyjnych, które zespół musiał następnie uzupełniać. Panel zbiera wszystkie niezbędne dane w procesie obsługi reklamacji w firmie dystrybucyjnej. Zapewnia nie tylko ich kompletność, ale również zapobiega powstawaniu błędów. Pełen zestaw danych jest niezbędny dla sprawnej realizacji procesu, ale przed wdrożeniem Panelu ich uzupełnianie zajmowało bardzo dużo czasu.
Firma, poprzez Panel, udostępnia klientowi możliwość złożenia reklamacji. Istotną zmianą jest walidacja kompletności danych, które w tym celu wysyła reklamujący. Obecnie nie ma możliwości uruchomienia procesu reklamacji, bez załączenia między innymi zdjęcia w odpowiednim formacie, czy dostarczenia wszystkich potrzebnych danych na temat reklamowanego towaru. Dokładna specyfikacja opisuje w jaki sposób towar powinien zostać sfotografowany oraz co powinno być widoczne – na przykład konkretne numery itd. Ponadto klient wskazuje w aplikacji fakturę, do której zgłasza reklamację.
Panel to nie tylko ułatwienie dla pracowników, ale i samego klienta, który w łatwy sposób może zobaczyć wszystkie faktury, które są możliwe do skorygowania. Dodatkowo samo zgłoszenie reklamacji ma skonfigurowany obieg statusów. Dzięki temu klient składa reklamację i jeśli zawiera ona komplet danych to zgłoszenie przechodzi do działu reklamacji, który je weryfikuje. Następnie dział przyjmuje je lub jeśli czegoś brakuje – cofa do uzupełnienia informacji. Klient dostaje wówczas powiadomienie mailowe o konieczności wprowadzenia poprawek.
Panel oferuje również dostęp do historii komunikacji. W systemie dostępny jest także gotowy szablon do potwierdzenia lub odrzucenia reklamacji.