Pierwszym krokiem jest zdefiniowanie najważniejszych wyzwań, stojących przed organizacją. Wspólnie z klientem należy zastanowić się jakie działania trzeba podjąć, by wdrożone rozwiązania wspierały długofalową strategię rozwoju przedsiębiorstwa.
Wejście na nowe rynki, uruchomienie nowych kanałów sprzedaży, poprawa rentowności oferowanych produktów lub usług, czy zadbanie o lepsze doświadczenia obecnych klientów, to tylko niektóre elementy strategii, których wsparcie nowoczesnymi rozwiązaniami informatycznymi jest obecnie konieczne. U jednego z naszych klientów, producenta naturalnych kosmetyków, celem przyjętym na początku współpracy było usprawnienie procesów magazynowych. Na etapie sprintu analitycznego za miernik przyjęliśmy dwukrotne ilościowe zwiększenie realizacji zbiórki linii.
W kolejnym etapie należy przeanalizować z klientem posiadane narzędzia i wykorzystywane procesy pod kątem szans na zwiększenie ich efektywności i wydajności. Obszarami, które najczęściej pomagamy usprawnić, są procesy magazynowe, produkcyjne czy też te związane z obsługą zamówień sprzedaży.
W przypadku procesów magazynowych celem analizy jest zbadanie, w jakim stopniu zaproponowane rozwiązania systemowe wpływają na skrócenie czasu kompletacji przesyłek. Te rozwiązania to optymalizacja ścieżki zbiórki, zbiórka strefowa, czy multipicking. Ten ostatni dotyczy m.in. skrócenia czasu związanego z kompletowaniem surowców czy planowaniem produkcji. Z kolei w przypadku zbiórki strefowej konieczne jest przeanalizowanie, do jakiego poziomu możliwe jest zminimalizowanie manualnej pracy operatorów obsługujących codzienny strumień zamówień sprzedaży.
W przypadku rozwiązań wspierających obsługę zamówień w firmach handlowo-dystrybucyjnych jednymi z najważniejszych celów są ograniczenie liczby błędów podczas ich przygotowania i przyspieszenie całego procesu.