Dropshipping w e-Commerce w 2024 roku


Z tego artykułu dowiesz się:

  1. Jak sprzedawać w modelu dropshipping w 2024 roku i realnie na tym zaoszczędzić?
  2. Jak wygląda proces realizacji zamówień w modelu dropshopping przy pomocy systemów informatycznych?
  3. W jaki sposób powinno wyglądać rozwiązanie dla e-sklepów?

Dropshipping w e-Commerce w 2024 roku

Rosnące potrzeby konsumentów w stosunku do oferowanych produktów i jakości obsługi, przy jednoczesnej presji na minimalizację kosztów obsługi, wymuszają na właścicielach sklepów poszukiwania nowych rozwiązań, które sprawią, że ich działalność zacznie być bardziej efektywna i opłacalna. Przybywa przedsiębiorców, którzy decydują się na prowadzenie biznesu wyłącznie przez sieć. Nic dziwnego, prowadzenie firmy w ten sposób, pozwala zaoszczędzić mnóstwo środków. Decydując się na otwarcie e-sklepu największe koszty generować będzie nam magazyn. Jak zaoszczędzić? W 2024 roku warto wziąć pod uwagę dropshipping w e-Commerce.

Wirtualne zatowarowanie sklepu dzięki dropshippingowi

Dropshipping to model logistyczny oparty na wysyłce towaru przez dostawcę bezpośrednio do klienta e-sklepu. Rola przedsiębiorstwa w takim modelu sprowadza się do zbierania zamówień i przesyłania ich do dostawcy, który realizuje wysyłkę do klienta. Filarem do niezbędnego funkcjonowania modelu dropshippingu jest przede wszystkim infrastruktura IT, która pozwala na wirtualne zatowarowanie sklepu.

Specyfika sklepu internetowego

Logistyka w e-Commerce znacznie różni się od tej tradycyjnej, opartej na paletach. Specyfiką zamówień internetowych jest mała liczba zamówionych produktów i ogromna liczba przesyłek do rozplanowania. Niesie to ryzyko pomyłki, poczynając od dostępności danego towaru. Podczas prowadzenia e-sklepu, bardzo istotna staje się automatyzacja poszczególnych procesów, która umożliwi m.in. skuteczne zarządzanie całym cyklem kompletowania i dostarczenia przesyłki do klienta. Wprowadzenie takiego systemu usprawnienia jest szczególnie potrzebne, gdy korzystamy z modelu dropshippingu. Prowadząc sklep internetowy w ten sposób nie musimy zamartwiać się o powierzchnie magazynowe, bo oddajemy cały proces wysyłki (wraz z kompletowaniem) w ręce hurtowni. Pytanie: jak stosując model dropshoppingu sprawować nad tym procesem kontrolę? W jaki sposób nim zarządzać? Odpowiedź jest prosta: skorzystać ze zintegrowanego systemu zarządzania przedsiębiorstwem.

Jak wygląda proces zamówienia w modelu dropshippingu przy pomocy systemów?

Krok po kroku:

  • Oferujemy produkty na stronie swojego sklepu. Klient odwiedza sklep, na końcu składa zamówienie. W tym samym czasie system generuje zapytanie do hurtowni o dostępność towarów.
  • Hurtownia rezerwuje automatycznie wybraną przez klienta liczbę sztuk produktu, a do systemu trafia informacja o potwierdzonej ilości.
  • W systemie generuje się potwierdzenie transakcji dla klienta, oczekuje się na zapłatę za zamówienie. Po zaksięgowaniu się kwoty za zamówienie, sprzedawca w sklepie internetowym dokonuje płatności dla hurtowni, pomniejszając kwotę o wysokość marży. Hurtownia przygotowuje towar do wysyłki po otrzymaniu informacji o opłacaniu zamówienia. Towar wysyłany jest do klienta.

Zintegrowanie systemu zarządzania pomaga nadzorować wszelkie procesy logistyczne w związku z kompletowaniem i dostarczeniem zamówienia dla klienta. Wymiana danych między sklepem internetowym a systemem lokalnym może obejmować następujące dane: zamówienia, dane klientów, stany magazynowe, ceny produktów, opisy produktów. Właściciele sklepów wiedzą, jak ważna dziś staje się szybkość, bezpieczeństwo i niezawodność dostarczania produktów, stąd duży nacisk wywiera się na odpowiednią komunikację z każdym działem mającym wpływ na przebieg całego procesu. Kontrola na każdym poziomie, kontakt z hurtownią i przesyłanie na bieżąco informacji o stanie przesyłki dla klienta jest podstawą do stworzenia konkurencyjnej usługi.

Pytanie do eksperta

Jakub Czyżykowski

Partner Zarządzający

Zadaj pytanie

Zintegrowany system w modelu dropshopping w 2024 roku

Jaki powinien być prawidłowo zaprojektowany dla potrzeb firmy system informatyczny? Musi zawierać przede wszystkim:

  • informacje o bieżącym stanie magazynowym, zgodnym z rzeczywistym stanem rzeczy,
  • automatyczne aktualizacje – integracja z systemem hurtowni,
  • system kontroli i możliwość automatycznego raportowania o stanie magazynowym czy stanie wysyłki,
  • możliwość stworzenia i zarządzania bazą danych klientów.

Nowoczesne systemy wspierają przedsiębiorców w logistyce: cały proces jest maksymalnie uproszczony i wszystko odbywa się automatycznie. Właściciele sklepów mogą się skupić się na tym co stanowi prawdziwą dźwignię handlu, czyli na budowaniu atrakcyjnej oferty i reklamie. Zaoszczędzony czas w związku z planowaniem logistycznym, mogą przeznaczyć na intensywną promocję w sieci, co z pewnością sprowadzi do ich sklepu więcej klientów i przyniesie większe zyski.

O projekcie wdrożenia modelu dropshipping u jednego z naszych Klientów przeczytasz tutaj.