- Oferujemy produkty na stronie swojego sklepu. Klient odwiedza sklep, na końcu składa zamówienie. W tym samym czasie system generuje zapytanie do hurtowni o dostępność.
- Hurtownia rezerwuje automatycznie wybraną przez klienta ilość sztuk produktu, do systemu trafia informacja o potwierdzonej ilości towaru.
- W systemie generuje się potwierdzenie transakcji dla klienta, oczekuje się na zapłatę za zamówienie. Po zaksięgowaniu się kwoty za zamówienie, sprzedawca w sklepie internetowym dokonuje płatności hurtowni kwotę pomniejszając o wysokość marży. Hurtownia przygotowuje towar do wysyłki po otrzymaniu informacji o opłacaniu zamówienia. Towar wysyłany jest do klienta.
Zintegrowanie systemu zarządzania pomaga nadzorować wszelkie procesy logistyczne w związku z kompletowaniem i dostarczeniem zamówienia dla klienta. Wymiana danych między sklepem internetowym a systemem lokalnym może obejmować następujące dane: zamówienia, dane klientów, stany magazynowe, ceny produktów, opisy produktów. Właściciele sklepów wiedzą, jak ważna dziś staje się szybkość, bezpieczeństwo i niezawodność dostarczania produktów, stąd duży nacisk wywiera się na odpowiednią komunikację z każdym działem mającym wpływ na przebieg całego procesu. Kontrola na każdym poziomie, kontakt z hurtownią i przesyłanie na bieżąco informacji o stanie przesyłki dla klienta jest podstawą do stworzenia konkurencyjnej usługi.