Klęska urodzaju w e-Commerce – ostatni dzwonek na podniesienie wydajności

Kryzys związany z epidemią wirusa SARS-CoV-2 dzieje się na naszych oczach. Ze względu na wprowadzone miesiąc temu rządowe regulacje i poważne utrudnienia w zakupach offline, wiele e-Commerców przeżywa złoty okres. Wbrew pozorom nie każdy sklep internetowy zyskuje na tej sytuacji. Obsługa kilkakrotnie większej liczby zamówień bez uporządkowanych procesów back-office i skalowalnego magazynu, okazuje się dla wielu e-Commerców wyzwaniem nie do przejścia.

Co za dużo...

Rekordowe obroty i coraz większa liczba zamówień powinny stanowić powód do optymizmu. Niestety, dla wielu sklepów okazały się w ostatnim czasie przyczyną problemów. Ich źródła należy upatrywać w mało efektywnej organizacji procesów back-office i konieczności zaangażowania pracowników w dużą liczbę czynności związanej z obsługą zamówień. Nawet jeśli taki sposób pracy sprawdzał się dotychczas, to w obliczu zwiększonego popytu, okazuje się ogromnym ograniczeniem. Dodatkowe sekundy czy minuty spędzane na ręcznym wprowadzaniu informacji, aktualizowaniu statusów zamówień czy importowaniu danych, kumulują się w poważne opóźnienia. Te z kolei nie mogą być “nadrabiane” w magazynie, którego praca nie jest zarządzania w sposób automatyczny. Zamiast płynnego procesu, mamy blokadę biznesu.

Procesy muszą być zautomatyzowane

Jak poradzić sobie z przytłaczającą liczbą zamówień? Skuteczną strategią, dzięki której możliwe jest skalowanie wydajności magazynu bez zwiększania jego powierzchni czy zatrudniania kolejnych pracowników, jest wdrożenie systemu WMS. Rozwiązanie musi być przystosowane do obsługi e-Commerce, czyli otwarte na integrację z platformą sprzedażową i systemami wykorzystywanymi w firmie. 

Dzięki automatyzacji procesów magazynowych, system znacząco podnosi ich wydajność. Wdrożenie systemu WMS może zapewnić wzrost efektywności pracy w magazynie nawet o 300% (w stosunku do pracy bez systemu). Rozwiązanie zarządzające pracą magazynu, to również ogromne ułatwienie w przypadku zatrudnienia nowego pracownika – wszystkie informacje są uporządkowane, system jest przejrzysty i intuicyjny, co zapewnia szybkie wdrożenie do pracy. To szczególnie ważne w momencie, kiedy otaczająca nas rzeczywistość jest tak nieprzewidywalna.

Płynna obsługa

Rozwiązanie WMS dla e-Commerce to przede wszystkim ułatwiona obsługa zamówień w magazynie. System wspiera wszystkie procesy z tym związane, znacznie skracając czas kompletacji,  ułatwiając zlokalizowanie konkretnych towarów w magazynie i optymalizując zbiórki towarów. Automatyczna obsługa zwrotów, to kolejne oszczędności czasu, nie tylko z perspektywy firmy, ale przede wszystkim z perspektywy klienta.

Integracja WMS z systemem ERP lub ORM (Order management system) zapewnia nie tylko szybką realizację zamówień w magazynie, ale również odciążenie pracowników działu BOK. Dzięki scaleniu całości procesów biznesowych (od złożenia zamówienia do jego wysyłki) minimalizujemy liczbę błędów w tych procesach do promili. Zaawansowane rozwiązanie informatyczne, zawiera takie funkcje, jak: gotowa obsługa mieszanych wydań (B2B, B2C), multipicking, zbiórki równoległe, zbiórki jedynek, inteligentne rozlokowanie towaru w magazynie, stanowisko pakowania z obsługą multibrandów, integracja ze spedytorami – oraz wiele innych mechanizmów. A wszystko jest realizowane automatycznie.

Nigdy nie jest za późno

A co z tymi, którzy systemu WMS jeszcze nie mają? Wbrew pozorom nie jest za późno żeby zacząć działać. Już teraz wiemy, że obecnie najbardziej prawdopodobny scenariusz zakłada, że ograniczenia nie zostaną szybko zniesione. Nawet po ich ustąpieniu, przewiduje się utrzymanie trendu związanego ze zmianą nawyków zakupowych konsumentów, którzy w okresie pandemii przyzwyczają się i przekonają do szybkich i wygodnych zakupów online. 

To rodzi konieczność szybkiego reagowania – jeśli chcesz wykorzystać potencjał swojego sklepu, to powinieneś działać jak najszybciej. System WMS dla e-Commerce to nie cudowna recepta na kryzys. Jednak jego wprowadzenie może znacząco złagodzić jego skutki.

Komentarze (0)

Polecane artykuły

bg eCommerce

ecommerce,

WMS dla e-Commerce – jak wspiera biznes?

WMS dla e-Commerce to narzędzie służące do zwiększania wydajności i sprawności firmy. Im większa skala, skomplikowanie i złożoność procesów zachodzących w przedsiębiorstwie, tym zwrot z inwestycji w system będzie szybszy i bardziej zauważalny.

bg eCommerce

Czas pandemii – wyzwania dla branży e-Commerce

Pandemia wirusa SARS-CoV-2 zrewolucjonizowała rzeczywistość. Trudna sytuacja i warunki do jakich musiał zaadaptować się cały świat, stworzyła erę biznesu cyfrowego. To wiele szans i możliwości dla firm z branży e-Commerce. Jednakże, tak nagła zmiana (w przeciwieństwie do stopniowego przechodzenia na model cyfrowy do jakiego byliśmy przyzwyczajeni) to również liczne zagrożenia i wyzwania.

bg eCommerce

ecommerce, ecommerce erp, retail,

Wyzwania branży retail – świadomy i wymagający klient

Współcześni konsumenci są coraz bardziej świadomi i oczekują większej kontroli nad procesem zakupów i dostawy, jasnych zasad zwrotów oraz premiowania zakupów w postaci atrakcyjnych programów lojalnościowych.

bg eCommerce

ecommerce, system finansowo-księgowy,

W jaki sposób system finansowo-księgowy może pomóc zwiększać oszczędności i szybkość realizowanych zamówień?

Jak zwiększyć oszczędności przy pomocy systemu finansowo-księgowego? Jakie elementy powinno posiadać rozwiązanie dla ecommerce? W jaki sposób automatyzować obsługę zamówień i płatności?

bg eCommerce

ERP dla eCommerce - 3 kluczowe wyzwania

Jak sklepy internetowe mogą poradzić sobie z wyzwaniami w obszarze optymalizacji procesów back-office?

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA I BĄDŹ NA BIŻĄCO.