Oprogramowanie dla firmy handlowej powinno być idealnie dopasowane do potrzeb pracowników działu sprzedaży w organizacji. Realizowane przez nich działania są często skomplikowane i wieloetapowe. Handlowcy niejednokrotnie prowadzą na raz wiele spraw sprzedażowych, mają zaplanowanych mnóstwo spotkań, prezentacji i rozmów. Rozwiązanie, z którego korzystają, musi wspierać ich w planowaniu i obsłudze wszystkich tych zdarzeń. Tylko wtedy będzie nie tylko pomocne przy realizacji wszelkich działań biznesowych, ale też pozwoli na skalowanie procesów i pomoże efektywnie budować przewagę konkurencyjną.
Generalnie, jeśli chodzi o ERP dla handlu, opcje są dwie. Pierwsza: system ten pełni wówczas nadrzędną rolę nad całym oprogramowaniem w organizacji. To natomiast powinno być z nim poprawnie zintegrowane, co pozwoli na zachowanie odpowiedniego przepływu pracy i informacji. Mowa tutaj o zintegrowaniu z ERP np. platformy e-Commerce czy rozwiązań BI. Druga możliwość, to wdrożenie takiego systemu, który sam w sobie posiada już moduły do zarządzania wszystkimi tymi obszarami.
Bez względu na to, który wariant wybierzesz, rozwiązanie musi wspierać Twoje przedsiębiorstwo w radzeniu sobie ze wszystkim wyzwaniami, które to napotyka. Od prowadzenia wielokanałowej sprzedaży, przez obsługę złożonych procesów magazynowych, aż po zarządzanie rozbudowanymi łańcuchami dostaw. Decydując się na wdrożenie systemu IT dla handlu, warto zweryfikować, czy potencjalny dostawca posiada doświadczenie w branży i wie, w jaki sposób integrować wszystkie procesy w ramach zarządzania zaopatrzeniem, zakupami, księgowością czy obsługą sprzedaży, czyli wszystkich obszarów, które wspiera ERP.