System ERP – jak zwiększa efektywność?
Wycieczka po firmie, która wdrożyła cyfryzację procesów biznesowych.
Konieczność optymalizacji całego łańcucha logistycznego, elastycznego definiowania umów, sprawnej obsługi dużych sieci handlowych i klientów B2B – to jedynie kilka wyzwań organizacyjnych, które firmy z branży dystrybucji armatury sanitarnej napotykają podczas działalności. Wraz ze wzrostem skali działania organizacji pojawia się potrzeba zwiększania efektywności realizowanych procesów. Odpowiedzią na tę potrzebę jest ich automatyzacja. W jaki sposób system ERP pomaga firmom zajmującym się armaturą optymalizować pracę i zwiększać efektywność? O tym opowiadamy w poniższym artykule.
Rozwiązanie ERP wspiera dystrybutorów we wszystkich procesach biznesowych. Dostarcza aktualne informacje na temat stanów magazynowych, pomaga optymalizować procesy logistyczne i optymalizować zapasy. Ponadto usprawnia sprzedaż i pracę magazynu. Wdrożenie systemu umożliwia skalowanie działalności i zwiększanie efektywności, a w efekcie tego – przychodów.
Usprawnienie procesu sprzedaży niesie za sobą szereg wartości dla organizacji, przede wszystkim ekonomicznych. Wykorzystanie rozwiązań IT pozwala zyskać lepszą kontrolę nad wykonywaną pracą, jej płynnością i posiadanymi zapasami. Dzięki temu możliwa jest minimalizacja nieplanowanych przestojów. Bieżąca weryfikacja posiadanych zasobów pozwala na szybszą obsługę klienta, dzięki wiarygodnej informacji na temat braków i stanów magazynowych.
Wdrożenie ERP dla branży dystrybucji armatury umożliwia odciążenie pracowników, dzięki automatyzacji procesów obsługi klienta. System może zostać zintegrowany z intuicyjnym rozwiązaniem e-Commerce B2B, dzięki któremu klient może dokonać zakupów online, bez konieczności udziału handlowca. Proces jest szybki, intuicyjny i wygodny dla użytkownika, a pracownicy mogą odzyskać czas na realizację innych zadań.
Dzięki kolejnemu z rozwiązań klient może złożyć dyspozycję zamówienia w systemie, a EDI, czyli elektroniczną wymianę dokumentów, jest sprawdzana jego poprawność, a na końcu zostaje przekazane do realizacji. Znaczna część procesu odbywa się automatycznie, co istotnie go przyśpiesza.
Ze względu na możliwość integracji systemu z rozwiązaniami używanymi przez spedytorów firma zyskuje usprawnienie zamawiania przesyłek kurierskich. Pracownicy ze swojego panelu mogą zlecać wysyłki zarówno pojedynczych paczek, jak i palet. To znacząco usprawnia proces realizacji zamówień, które w przypadku dystrybucji armatury sanitarnej często składają się z wieloelementowych zestawów.
Sieci handlowe są dla dystrybutorów niezwykle istotnymi klientami – dzięki nim mogą dotrzeć ze swoimi produktami do szerokiego grona konsumentów końcowych. Jednocześnie ich szybka i sprawna obsługa stanowi duże wyzwanie organizacyjne. Sieci handlowe mają bowiem szereg wymagań, które należy spełnić, aby z nimi współpracować. Jednym z nich jest zapewnienie dostępności towaru. Rozwiązanie ERP pomaga zadbać o ciągłość zaopatrzenia dzięki dywersyfikacji źródeł dostaw i budowaniu buforów zapasów. To z kolei pozwala na obsługę dużych zamówień i zapewnienie klientom odpowiednich produktów.
WMS, który może stanowić jeden z elementów systemu ERP, pomaga zwiększyć wydajność magazynu. Dzięki zautomatyzowaniu procesów zarządzania magazynem, zlecenia są realizowane w krótszym czasie, a błędy zostają zredukowane do minimum. Każdy produkt znajdujący się w magazynie zostaje przyporządkowany konkretnej lokacji, która zostaje oznaczona kodem kreskowym. Umożliwia to dokładną identyfikację położenia każdej sztuki towaru. Ponadto system umożliwia sprawne zarządzanie kompletami. W przypadku dystrybucji armatury asortyment często składa się z wielu części (na przykład kabina prysznicowa składa się z baterii, brodziku, ścianki oraz drzwi). Dokumenty wystawiane dla klienta ewidencjonują cały komplet jako jedną sztukę. Natomiast dokumenty magazynowe, z powodów operacyjnych, pokazują całkowitą liczbę paczek składających się na komplet. System automatycznie przelicza paczki na komplety i na odwrót, w zależności od tego, czy towar znajduje się z magazynie, jest przyjmowany, czy wydawany na zewnątrz.
System ERP dla dystrybucji armatury sanitarnej to rozwiązanie dopasowane do wyjątkowych potrzeb przedsiębiorstw z tej branży. Konieczność optymalizacji całego łańcucha logistycznego, czy sprawnej obsługi dużych sieci handlowych oraz klientów B2B to jedynie niektóre z dotyczących jej wyzwań. ERP pomoże im sprostać optymalizując procesy i znacząco podnosząc ich wydajność.
Skontaktujemy się z Tobą bezpośrednio aby odpowiedzieć na pytanie.
Powrót do Bloga