System ERP – jak zwiększa efektywność?
Wycieczka po firmie, która wdrożyła cyfryzację procesów biznesowych.
Firmy handlowe działają w coraz bardziej konkurencyjnym otoczeniu biznesowym. Oczekiwania klientów są bardzo wysokie. Trudna sytuacja na rynku pracy to dodatkowe wyzwanie. Sposobem na budowę przewagi w tak wymagającym środowisku mogą być inteligentne systemy zarządzania, wspierające kluczowe procesy operacyjne. Jak działają i jakie możliwości dają? W poniższym artykule omawiamy to zagadnienie na przykładzie systemów zarządzania magazynem.
Czwarta rewolucja przemysłowa zakłada korzystanie z nowych technologii i podłączenie do sieci wszystkich maszyn i urządzeń wykorzystywanych w firmie w celu zbierania i zaawansowanego przetwarzania danych. W efekcie, systemy wyposażone w odpowiednie algorytmy mają być w stanie podejmować decyzje samodzielnie, bez udziału człowieka. Dynamiczny rozwój technologii daje możliwość zarządzania z poziomu rozwiązań informatycznych coraz większą liczbą procesów. Konieczność ingerencji człowieka w poszczególne działania systematycznie maleje.
Dla firm handlowych jest to szansa, aby zautomatyzować procesy intralogistyczne i zwiększać wydajność magazynu, bez względu na ograniczenia związane z jego powierzchnią czy trudności w pozyskaniu wykwalifikowanych pracowników.
Standardowym rozwiązaniem zarządzającym pracą magazynu jest system WMS. Jego zadaniem jest usprawnienie pracy, wyeliminowanie powtarzalnych czynności (np. lokalizowania towaru, ręcznego rozdzielania zleceń) i pomyłek. Inteligentny system zarządzania magazynem, działający w ramach WMS, wyposażony w automatyczne reguły i algorytmy oraz zintegrowany z ERP, CRM i BOK, to wyższy poziom. To połączenie WMS z myślą, która czuwa nad całą pulą zadań do wykonania w magazynie.
Celem inteligentnych systemów zarządzania magazynem jest automatyzacja procesów i zastępowania pracy ludzkiej urządzeniami i regułami automatycznymi wszędzie tam, gdzie jest to możliwe. Wdrożenie takich rozwiązań pozwala skrócić czas realizacji zamówień, monitorować bieżący i całościowy stan magazynu oraz wychwytywać z wyprzedzeniem i w porę eliminować potencjalne błędy. Co więcej, stanowią one również nieocenione wsparcie dla kierownika magazynu.
Motywowanie pracowników, opracowywanie systemów premiowych, dbanie o komfort pracy w magazynie- wszystko to należy do roli kierownika. Jest to szczególnie ważna funkcja, w tak trudnym okresie na rynku pracy. Niestety, zazwyczaj kierownik jest w magazynie osobą odpowiedzialną za całe spektrum czynności związanych z zapewnieniem płynności realizacji zamówień, delegowaniem i rozdzielaniem zadań, kontrolą nad poprawnością ich wykonania. Na zadania związane z aspektem motywacyjnym często po prostu brakuje czasu. Bez odpowiednich systemów premiowych i zapewnienia komfortowych warunków pracy trudno jest pozyskać i utrzymać wysokiej jakości specjalistów. Wdrożenie inteligentnych rozwiązań zarządzania magazynem pozwala zwolnić kierownika z nadmiaru obowiązków, dzięki czemu ma on przestrzeń do dbania o odpowiedni poziom motywacji i zaangażowania pracowników. Nad płynnością i efektywnością realizacji zleceń czuwa system, a pracujący w komfortowych warunkach oraz wynagradzani adekwatnie do zaangażowania specjaliści wiążą się z firmą na dłużej.
Szybka obsługa zwrotów i reklamacji, zwiększenie wydajności procesu kompletacji, wyeliminowanie pomyłek na stanowisku pakowania, automatyczna relokacja towarów w oparciu o analizy struktury zamówień i planowanych promocji – to tylko niektóre z możliwości, jakie dają inteligentne rozwiązania zarządzające magazynem. Jakie efekty biznesowe pozwalają osiągnąć? Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć w poradniku opracowanym przez ekspertów z branży i specjalistów Sente.
Materiał do pobrania znajduje się tutaj: http://bit.ly/2UknQGW
Współtwórca aplikacji ułatwiającej zarządzanie logistyką i efektywne zarządzanie wiedzą o kliencie oraz warstwy systemowej rozwiązań Sente, w zakresie obsługi dostępu do baz danych.
Skontaktujemy się z Tobą bezpośrednio aby odpowiedzieć na pytanie.
Powrót do Bloga