Poznaj korzyści biznesowe w obszarze Handel i dystrybucja

Obsługa Punktów Sprzedaży (POS) w systemie ERP

System obsługi punktów sprzedaży pozwala na realizację wszystkich procesów związanych z obsługą klienta.

Panel sprzedaży

Moduł POS umożliwia pracownikom obsługę całościowego procesu sprzedaży stacjonarnej w jednym panelu. System POS działa w ten sam sposób zarówno online, jak i offline. Działanie punktów sprzedaży nie jest zakłócone w przypadku awarii sieci. Pracownicy mogą nieprzerwanie obsługiwać klientów, a wszelkie dane są rejestrowane w bazie systemu. Intuicycjny panel wspiera szybką obsługę sprzedaży, procesów posprzedażowych (zwroty, reklamacje), jak i wspiera działania mające na celu wzrost wartości zamówień (wsparcie programów lojalnościowych).

Rozwiązanie pozwala na:

  • szybką realizację procesu sprzedaży
  • obsługę różnych form płatności i dzielone płatności
  • błyskawiczne założenie nowej karty lojalnościowej dla klienta,
  • sprzedaż z użyciem karty (bez konieczności posiadania jej przy sobie)
  • zwrot bez paragonu oraz zwrot częściowy

Zwroty i reklamacje

System POS dostarcza funkcji, które maksymalnie ułatwiają zwrot produktów klientom. Uczestnicy programów lojalnościowych mogą zwracać produkty bez konieczności posiadania przy sobie paragonu i karty lojalnościowej, wystarczą podstawowe dane identyfikacyjne, np. imię i nazwisko. System obsługuje zwroty częściowe bez konieczności anulowania całego paragonu. Zwroty mogą być realizowane na kasę wymiany – podczas jednej wizyty w punkcie sprzedaży klient może zwrócić towar i pokryć zwracaną kwotą koszty kolejnych zakupów.

Rabaty na uszkodzenia

System pozwala sprzedawcom na nadanie rabatów na uszkodzone towary. W rozwiązaniu możliwe jest określenie zakresu rabatów, w ramach których można rekompensować klientom zakup towaru wadliwego.

Integracja z programami lojalnościowymi

System POS może być zintegrowany z dowolnymi programami lojalnościowymi, które wykorzystywane są w firmie. Dzięki temu klienci dokonujący zakupów w sklepach stacjonarnych mogą być obsługiwani szybko i wygodnie. Programy lojalnościowe są zarządzane w sposób jednolity we wszystkich kanałach sprzedaży, co wspiera realizację koncepcji omnichannel.

Obsługa przyjęć

Moduł umożliwia obsługę przyjęć do punktów sprzedaży wraz z weryfikacją ich poprawności, co zapewnia kontrolę poziomów stanów magazynowych pomiędzy centralą a sklepami. System obsługuje proces metkowania i przemetkowywania związany z wprowadzaniem nowego asortymentu, zmianą cen oraz promocjami – automatycznie podpowiada pracownikowi podczas przyjęcia towaru, które sztuki wymagają przygotowania nowych metek, a które zmiany aktualnych cen.

Obsługa stref rozlokowania w sklepie

Instrukcje marketingowe dotyczące rozlokowania towarów są tworzone i zarządzane w systemie Teneum X. Dzięki synchronizacji z informacjami na temat poziomu sprzedaży danych produktów w poszczególnych placówkach możliwe jest generowanie profilowanych instrukcji, uwzględniających popyt w danym punkcie. Instrukcje uwzględniają ponadto informacje dotyczące wprowadzania nowych produktów do oferty oraz aktualnych promocji. Pracownicy sklepu otrzymują dokładne wytyczne dotyczące miejsca rozlokowania i sposobu ekspozycji towaru zgodnie z wyżej wymienionymi wskaźnikami.

Modyfikacje cen

Zmiany w cenach są profilowane dla każdego z punktów sprzedaży, biorąc pod uwagę towar, który aktualnie jest w nim dostępny.

Raporty sprzedażowe

Raporty dotyczące realizacji planów sprzedaży naliczane są w czasie rzeczywistym i generowane automatycznie z podziałem na regiony i poszczególne placówki. Szczegółowych danych dostarcza też Tablica Wyników.

Umów się na rozmowę z konsultantem biznesowym.

Piotr Krupiarz

Menadżer ds. rozwoju biznesu