Rozwiązania IT dla dystrybucji – 3 korzyści w zakresie obsługi klienta


Rozwiązania IT dla dystrybucji – 3 korzyści w zakresie obsługi klienta

Z tego tekstu dowiesz się:

  1. Jakie wyzwania napotykają firmy dystrybucyjne w zakresie obsługi klienta?
  2. Jakich korzyści możesz się spodziewać wdrażając system IT dla branży dystrybucyjnej?

Ekspansja nowoczesnych rozwiązań technologicznych nie omija branży dystrybucyjnej. Rośnie nie tylko ich znaczenie, ale także świadomość roli jaką pełnią. Rozwiązania IT dla dystrybucji mają za zadanie wspierać organizacje z tego sektora we wszystkich procesach biznesowych i założonych celach organizacyjnych. Mimo to, konkretne korzyści, jakich można spodziewać się po wdrożeniu, nadal nie są wszystkim znane. W poniższym artykule opowiadam o najważniejszych z nich.

Wyzwania w obsłudze klienta w branży dystrybucyjnej

Jednym z największych wyzwań w zakresie obsługi klienta w dystrybucji jest szybka i bezbłędna realizacja zamówień. Doskonałe zaspokajanie potrzeb klientów to jednak nie tylko czas i brak pomyłek. Równie istotne są elastyczność, polegająca na dopasowaniu do indywidualnych potrzeb kontrahentów i niezawodność. W jaki sposób to zrobić? Odpowiedzią jest automatyzacja procesów, które zrealizujesz dzięki systemom IT dla dystrybucji.

Po pierwsze: szybka i intuicyjna kompletacja zamówień

Jedną z najważniejszych korzyści, jakie niosą za sobą systemy IT dla dystrybucji, jest istotne zwiększenie wydajności procesu obsługi zamówień i przyspieszenie procesu kompletacji. Co więcej, wspierają optymalizację wykorzystania powierzchni, pomagają redukować złogi magazynowe oraz wyeliminować pomyłki. Dzięki złożonym mechanizmom automatyzującym krok po kroku pomagają pracownikom magazynu kompletować, przygotowywać i pakować zamówienia, które w efekcie znacznie szybciej trafiają do klienta. Rozwiązania IT dla branży dystrybucyjnej wspierają przedsiębiorstwo w zwiększaniu efektywności i wydajności oraz umożliwiają maksymalne wykorzystanie powierzchni magazynowej.

Platforma e-Commerce B2B to rozwiązanie, które skutecznie zwiększa konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku, zapewniając klientowi możliwość nieprzerwanej pracy z ofertą handlową online przez 24h. Pozwala na skuteczną digitalizację sprzedaży i wspiera zachowanie równowagi pomiędzy jej automatyzacją a personalizacją doświadczeń klienta. Ponadto rozwiązania IT dla dystrybucji pomagają efektywniej wykorzystać czas i potencjał sprzedawców. Platforma B2B przejmuje bieżącą obsługę zamówień i rutynowych zadań, a handlowcy mogą się skupić na szukaniu nowych możliwości rozwoju biznesu.

Po trzecie: bezobsługowa realizacja zamówień

Rozwiązania IT dla dystrybucji dostarczają kompletnego zestawu funkcji, które pozwalają na zarządzanie całościowym procesem realizacji zleceń. Co więcej, większość zadań może być realizowana bezobsługowo! Automatyzacja procesu obsługi zamówień to nie tylko znaczące przyspieszenie ich realizacji, ale także duża oszczędność czasu. Automaty obsługi transakcji, wyposażone w inteligentne algorytmy, są precyzyjnie dopasowane do specyfiki branży dystrybucyjnej. Dzięki temu umożliwiają realizację aż do 75% zleceń bez jakiejkolwiek ingerencji pracownika. Rozwiązania IT dla branży dystrybucyjnej całościowo monitorują oraz weryfikują możliwość przygotowania zamówienia. Następnie zlecają ich kompletację, a jedynie wyjątkowo nietypowe przypadki delegują do skontrolowania przez pracowników.

Przykłady korzyści z wdrożenia systemu IT dla branży dystrybucyjnej

Przygotowanie zamówienia do wysyłki, w zależności od jego wielkości, może zająć nawet kilka dni. System WMS pozwala na przyspieszenie procesu kompletacji. Rozwiązanie wspiera usprawnienie procesu przyjęć i wydań towarów, przyspiesza lokalizowanie konkretnych pozycji i zarządza ich efektywnym rozmieszczeniem. Sześciokrotne skrócenie czasu kompletacji zamówienia? To możliwe – takim efektem wdrożenia rozwiązania IT dla branży dystrybucyjnej może pochwalić się jeden z naszych klientów, firma Lobos. Udało się to osiągnąć dzięki automatyzacji większości zadań magazynowych.

Automatyzacja całego procesu obsługi zamówienia pozwala znacząco zaoszczędzić czas. Rozwiązanie monitoruje i weryfikuje poprawność realizacji każdego z nich, odciążając tym samym pracowników, którzy mogą skupić się na rozpatrywaniu jedynie nietypowych przypadków. Dzięki zastosowanym mechanizmom automatyzującym w firmie Rotopino udało się osiągnąć bezobsługową realizację zleceń na poziomie 75%.

Jednym z przykładów zastosowanie platform e-Commerce B2B jest udostępnienie klientom możliwości nieprzerwanej pracy w trybie offline. Realizacja procesów obsługi sprzedaży może odbywać się bez konieczności dostępu do internetu. Po pobraniu bazy zawierającej opisy produktów klient może wybierać produkty, a następnie zapisywać je na liście zakupów. W momencie dostępu do internetu gotowe zamówienie zostaje przesłane do realizacji.

Rozwiązania IT dla dystrybucji – podsumowanie korzyści

Rozwiązania IT dla dystrybucji są precyzyjnie dopasowane do wyjątkowych potrzeb organizacji z tej branży. Dzięki temu są w stanie wspierać przedsiębiorstwo w szybszym i bardziej skutecznym realizowaniu zamówień. Umożliwiają sprawne i intuicyjne przygotowanie ich oraz zapewnienie klientowi możliwości pracy z ofertą przez 24h. Ponadto większość zadań związanych z obsługą zamówienia może być realizowana bezobsługowo. System wspiera w optymalizacji wszystkich procesów i podnoszeniu ich efektywności.